Jak jednoduše propagovat blogové články v Google Ads

28. 6. 2023

Urbi

Google reklama

0

Jak jednoduše propagovat blogové články v Google Ads

Vaše tvorba blogových článků bývá většinou velmi pracná, zejména v případě, kdy si píšete články sami. Proto byste měli svůj obsah využít naplno. Jednou z cest je reklama v Google Ads, díky níž dokážete ihned a cíleně oslovit potenciální zákazníky, kteří témata vašich článků aktivně vyhledávají. 

 

Proč propagovat blogové články?

Důvodů pro PPC propagaci článků může být více:

  • Nedostatečný výkon článků – Organická návštěvnost vám dlouhodobě nesplňuje požadované cíle.
  • Urgence – zveřejnili jste článek na poslední chvíli a potřebujete, aby jeho obsah zákazníci četli okamžitě.
  • Posílení brandu přes TOP články – Rádi byste, aby vaše dlouhodobě úspěšné články četlo ještě více potenciálních zákazníků. 
  • Sezónnost – Začíná vám sezóna a potřebujete ještě více podpořit své aktualizované články.
  • Konkurence – Pokud ve vyhledávání soutěžíte o totožná klíčová slova jako vaše konkurence, je důležité obsah profesionálně optimalizovat. Během tohoto procesu můžete prozatím obejít organické výsledky prostřednictvím propagace v Google Ads, za pomoci které se můžete efektivně zobrazovat v horní části SERPu, před organickými výsledky konkurence.

 

Díky PPC reklamě dokážete oslovit zákazníky, kteří vyhledávají konkrétní témata vašich blogových článků. Než se rozhodnete články propagovat, vždy zároveň jděte do hloubky organické návštěvnosti.

Pokud nemáte články dostatečně optimalizované, nebudou pravděpodobně pro vyhledávače natolik relevantní, abyste se v aukci dokázali zobrazit na předních pozicích ve výsledcích organického vyhledávání.  Kvalitní a optimalizovaný obsah navíc přímo napomáhá DSA kampani v Google Ads, která využívá obsah vašeho webu k vytváření dynamických reklam. Proto jsou důležité v článcích vhodně zvolit takové klíčová slova, které usnadní algoritmu lépe porozumět obsahu článků a generovat relevantní dynamické reklamy. Na DSA kampaň v Google Ads se zaměřím blíže.

 

Má smysl soustředit se na DSA v době PMAX?

V současnosti to má stále velký smysl a DSA by měla mít důležité místo ve vaší strategii. Kampaň má přednost před PMAX, máte možnost kontroly nad vyhledávacími dotazy, lze ji automatizovat a efektivně škálovat.

Je možné, že se ještě tento rok stane DSA součástí PMAX a bude nutné se na změnu adaptovat. Věřím, že pokud pracujete s různými formami DSA již nyní, budete mít možnost z jejich dat vycházet a dále je upravovat i při případném upgrade na PMAX. Zejména, pokud nám bude v PMAX umožněno optimalizovat vyhledávací dotazy. 

 

Co je to DSA v Google Ads a jak funguje?

Dynamické reklamy ve vyhledávání (DSA – Dynamic Search Ads) – je druh kampaně v Google Ads, která za pomoci algoritmů a strojového učení prochází stránky vašeho webu a je schopna samostatně cílit na relevantní vyhledávací dotazy (ve vyhledávači Google), které se shodují s obsahem na vašich stránkách. Na základě těchto vyhledávacích dotazů pak kampaň dokáže produkovat dynamické reklamní inzeráty, generované na základě obsahu vašich stránek. DSA dokáže samostatně pokrýt velkou škálu aktuálních vyhledávacích dotazů, které byste mnohdy ani nezasáhli u klasických vyhledávacích kampaní.

 

Vyzkoušejte propagaci článků přes DSA v Google Ads

Pravděpodobně se setkáváte s trendem, kdy je blog vyloučený z klasických produktových DSA, ale už s ním dále nepracuje. Zvolit DSA pro propagaci blogových článků je však zajímavá volba – postihne odpovídající klíčové slova, pomáhá budovat brand a při dlouhodobé optimalizaci dokáže být až překvapivě konverzní. 

 

Jednoduché nastavení propagace článků přes DSA

  1. Začněte s nastavením kampaně stejně, jako když nastavujete klasickou DSA kampaň. V Google Ads zvolte + a vytvořte novou kampaň.

  •  Vyberte typ kampaněHledat Návštěvnost webuNázev kampaně

 

  •  Nabídky – při volbě strategie nabídek jděte naproti automatizaci – při prvním spuštění kampaně můžete sbírat data přes strategii nabídek – maximalizace počtu kliknutí – a následně ji škálovat.  Při rozmýšlení výše rozpočtu přistupujte k podpoře blogových článků spíše jako k doplňkovým kampaním.

  •  Sítě – zvolte pouze možnost Vyhledávací síť. Demografické údaje a segmenty publika vyberte tak, aby reflektovaly vaši strategii.

  •  V nastavení kampaně nastavte dynamické reklamy ve vyhledávání → vložte url vašeho webu → uložte. 

  •  Reklamní sestava – zvolte typ reklamní sestavy Dynamická Můžete cílit na všechny blogové články, nebo jít do hloubky a využít dlouhodobé statistiky z GA nebo GSC, k segmentaci článků dle vašich dat a priorit. Jednotlivé reklamní sestavy si pojmenujte individuálně, budete tak mít přehled nad typy článků: Top, sezónní, aktuální nebo články s nízkou návštěvností. Vložte tedy url celé kategorie blogu nebo jednotlivé url blogových článků, můžete se orientovat například podle struktury drobečkové navigace vašeho webu. Následně vytvořte reklamy a naplňte podklady.

  • U ostatních DSA kampaní ve vašem účtu naopak vylučte url blogu. DSA → Cíle dynamických reklam → Vylučující cíle dynamických reklam.

Způsob, jakým můžete optimalizovat DSA kampaň je komplexní. Počíná od základních kroků optimalizace v Google Ads a pokračuje u výběru témat článků nebo zdokonalování obsahové kvality vašeho webu.

Máte zájem o konzultaci nad optimalizací vaší DSA kampaně?   

Post by Urbi

Comments are closed.