fbpx

Jak se jednoduše vyhnout Google Analytics 4 při zakládání účtu

Jak se jednoduše vyhnout Google Analytics 4 při zakládání účtu

Při vytváření nového účtu v Google Analytics vás nově navigace směřuje výhradně k vytvoření služby v novém rozhraní Google Analytics 4. Ale jen na první pohled, pokud jste zvyklý na původní rozhraní Universal Analytics, můžete si jej stále vytvořit i pro nový účet. Dokonce můžete vytvořit obě verze zároveň.

Jak vytvořit původní službu v Google Analytics – Universal Analytics? Ve Správci zvolte + Vytvořit účet

Nyní vyplňte 3 kroky v Nastavení účtu – Název účtu pojmenujte například názvem své firmy. Rozhodněte se jakou míru dáte možnostem sdílení a zatrhněte je.

Přejděte do druhého kroku Nastavení služby. Službu pojmenujte např. dle url svého webu, způsobu filtrace či jménem správce, který službu spravuje. Zvolte české časové pásmo a měnu. 

Nyní přichází důležitý krok, který vám umožní nastavit si původní Universal Analytics. Nepřecházejte do třetího kroku, ale zvolte Zobrazit rozšířené možnosti.

Aktivujte Vytvoření služby Universal Analytics a vyplňte svou url adresu ve formátu bez protokolu https://

Nyní můžete volit mezi možností vytvoření samostatného původního účtu Universal Analytics nebo vytvoření obou účtů zároveň (Google Analytics 4 + Universal Analytics). 

Pokud zvolíte samostatně pouze původní službu v Universal Analytics, mohli bychom skončit v návodu. Osobně vám však doporučuji vytvořit si obě varianty. Zůstaňte v původní verzi Google Analytics, vyhodnocuje si reporty jak jste zvyklí, ale mezitím měřte data i v rámci Google Analytics 4, seznamujte se s novým rozhraním a buďte připraveni na dobu, kdy se stane Google Analytics 4 zcela primárním a preferovaným rozhraním.

Volím tedy možnost Vytvoření služby Google Analytics 4 a služby Universal Analytics.

Nasaďte značku na web (Global site tag). Když se nyní přesunete do filtrace mezi účty, uvidíte dvě vytvořené služby: Universal Analytics bude pojmenovaný, dle názvu služby || Google Analytics 4 má navíc u názvu služby příponu – GA 4.

Hluboká a pravidelná optimalizace kampaní je zásadní pro ziskovost vaší inzerce. Máte zájem o dlouhodobou optimalizaci?