fbpx

Reklama na Amazonu

Automatická produktová kampaň

Vytvořili jste si účet na Amazonu a rádi byste podpořili své produkty i placenou propagací přes Amazon Advertising? Nejdůležitější pro vás bude PPC kampaň cílená na prodej produktů, které máte na Amazonu naskladněné.

Doporučuji nevkládat do kampaně všechny produkty, ale spíše vybírat takové, na kterých máte poměrně vysokou marži a u nichž je více pravděpodobná návratnost investovaných prostředků. Důvodem pro volbu produktů s vysokou marží jsou mnohdy vyšší ceny za proklik, než jste zvyklí z inzerování v Google Ads na českém trhu a vysoké náklady na vedení skladu. Nezapomeňte proto, kromě rozpočtu na kampaně propagovaných produktů, započítat do nákladů i vratky, nevyzvednuté zboží a náklady na specialistu či agenturu, která vám kampaně na Amazonu spravuje. 

Pokud chcete mít čistá data, je nutné všechny náklady na propagované produkty připsat k metrice ACOS (obdoba PNO), abyste se mohli skutečně přiblížit k v ziskových hodnotám. ACOS je na Amazonu klíčovou procentuální metrikou.

Break-even ACOS je bod, kdy se vaše reklamní náklady rovnají vaší marži. Je to stav, ve kterém dosáhnete nulového zisku a nulové ztráty. Cílem je držet se pod touto hranicí, kde můžete očekávat zisk. Naopak, cokoli nad touto hranicí je pro vás ztrátové. ACOS je velmi zajímavá metrika, které se budu věnovat později v samostatném článku. 

Tvorba automatické produktové kampaně
V Amazon Advertising vstupte do vašeho účtu, který se vztahuje k zemi, na kterou byste rádi inzerovali. Je důležité, aby každá země měla svůj vlastní účet.

Zvolte Create campaign a objeví se před vámi tři typy kampaní:

  1. Produktová kampaň (Sponsored Products)
  2. Kampaň pro tvorbu brandu (Sponsored Brands
  3. Obsahová kampaň (Sponsored Display)

 Sponsored Products – Automatic targeting

Jak název článku napovídá, nás zajímá především automatická produktová kampaň. Oproti dřívější manuální kampani, zde máte mnoho možností automatizace. Právě díky automatizaci dodáte vaší kampani daleko podrobnější cílení než doposud, na což navazují i detailnější reporty. Vaše produkty by se tak měli lépe zobrazovat návštěvníkům, kteří na Amazonu aktuálně vyhledávají klíčová slova, související s vašimi produkty nebo podobnými produkty. Automatické kampaně fungují na principu PPC, kdy si systém Amazon účtuje poplatky až po prokliku na detail všeho produktu. Vaše reklamy se budou zobrazovat na deskoptech, mobilních zařízeních a v aplikaci Amazon. 

Název kampaně
Zvolte takový název kampaně, abyste vy a vaši správci rozpoznali o jaký typ produktové kampaně se jedná. Využijte například zkratku Sponsored Products a Automatic targeting (Urbi: SP | automat) a později, pokud budete mít více kampaní, můžete doplnit název reklamní sady (Urbi: SP | automat | Polohovací stůl).

Rozpočet
V Amazonu může být váš měsíční rozpočet vyšší, než jste obvykle zvyklí ze správy PPC kampaní cílených na český trh. Doporučuji začít minimálně s 30 € při denním rozpočtu. Měsíčně se tak dostanete minimálně na hranici 900 € (pouze v rámci produktové kampaně), při nastavování rozpočtu však hraje roli několik důležitých faktorů. Na kolik produktů inzerujete, jaká je hledanost produktů a zda máte všechny produkty pod jednou kampaní nebo máte v portfoliu i manuální kampaně pro izolovanou správu některého z unikátních produktů. Obecně však doporučuji mít produkty ze začátku v jedné kampani a po sběru dat se rozhodnout, jak kampaň a produktové sady více selektovat a optimalizovat.

Automatic targeting

Vložte důvěru do již vyspělejší automatizace cílení Amazonu a soustřeďte se především na optimalizaci na úrovni denního rozpočtu, vylučování nerentabilních produktů a vylučování nerelevantních klíčových slov, na základě podrobné analýzy vyhledávacích dotazů přímo z Amazon Advertising.

Pokračování nastavení kampaně očekávejte v druhém díle.

Hluboká a pravidelná optimalizace kampaní je zásadní pro ziskovost vaší inzerce. Máte zájem o dlouhodobou optimalizaci?