Nový způsob, jak sledovat konkurenci na Google
Nový způsob, jak sledovat konkurenci na Google
Vyzkoušejte nové možnosti, jak sledovat konkurenci na Google díky Ads Transparency Center. Kromě monitoringu konkurence můžete nástroj využít i pro sledování značek, z kterých byste rádi čerpali inspiraci. Jedná se o Google Ads reklamy ve vyhledávání, v obsahové síti a na youtube.
Google oznámil spuštění na konci Března 2023. Po uvedení My Ad Center z minulého roku je to další výrazný krok, na cestě k větší transparentnosti reklam. My Ad Center slouží ke zlepšení personalizace Google reklam, které se vám zobrazují v prohlížeči. Nové Ads Transparency Center vám umožňuje odhalit celou škálu reklam, které inzerenti aktuálně propagují přes Google Ads.
Model Ads Transparency Center se v mnohém podobá knihovně reklam v prostředí META (Facebook, Instagram, Messenger nebo Audience network), kterou mnozí z vás používáte již dlouhodobě k monitoringu reklam.
Jak funguje Ads Transparency Center
Ke sledování konkurence můžete přistoupit třemi způsoby:
- Přímo přes odkaz na Ads Transparency Center
- Přes váš účet v My Ad Center od Google, kde můžete reklamy rovnou blokovat, nahlásit, anebo naopak začít více sledovat reklamy značek, které je pro vás inspirující.
- Přes tři tečky, které jsou umístěné u konkrétní Google Ads reklamy, která se vám zobrazí v prohlížeči.
Nyní se můžete pustit do filtrace výsledků vyhledávání značek, které jste zadali do Ads Transparency Center:
- Podle časového rozmezí
- Podle geografie si můžete zvolit stát, ve kterém se reklamy aktuálně zobrazují. Nástroj je globální, využijte jej tak k monitoringu reklamy konkurence při expanzi na zahraniční trhy.
- Podle formátů – Obrázek (reklamy v obsahové síti), Text (reklamy ve vyhledávací síti), Video (reklamy na youtube).
–
–
–
Ads Transparency Center má mnoho využití. Zapojte jej ještě dnes do vlastního monitoringu konkurence, vyhledávání nové inspirace nebo k personalizaci zobrazování reklam.
Zdroj: https://blog.google/technology/ads/announcing-the-launch-of-the-new-ads-transparency-center/